mutiara hati

i love ALLAH s.w.t

salam

welcome

welcome
Berjalanlah dgn penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia,sedekahkanlah satu senyuman walau dihatimu tak lagi mampu bertahan,belajarlah memaafkan walau dirimu terluka,berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran,hiduplah dalam IMAN walau hari dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada ALLAH SWT walau DIA tak kelihatan.Bukti kasihNYA,kita wujud didunia pinjaman ini..ucaplah ALHAMDULILLAH dgn penuh kesyukuran..

my banner

Ahad, 4 April 2010

Wahai bakal suamiku







Wahai bakal suamiku
Aku ingin mencintaimu kerana ALLAH
Aku ingin menyayangimu kerana ALLAH
Aku juga ingin merinduimu hanya kerana ALLAH
Aku ingin kau seorang yang soleh
Agar kau mampu membimbingku menjadi solehah
Kerana aku ingin menjadi isteri yang solehah
Aku ingin kau mencintai ALLAH dan Rasul sebelum mencintaiku
Aku ingin kau merindui syahid di jalanNYA
Agar aku bisa menjadi bidadarimu di syurga
Aku ingin menjadi pendampingmu berjuang di jalan ALLAH
Aku ingin menjadi tulang rusuk kiri yang teguh untukmu
Aku ingin menjadi srikandi yang sentiasa berada di sisimu
Namun..adakah aku layak mendapat teman hidup sepertimu?
Sedangkan aku hanyalah wanita biasa
Yang sarat dengan khilaf dan dosa
Layakkah aku mencintaimu?


Semoga kau memahami....

1 ulasan:

  1. Salam!
    Dalam Kitab AlAhkamulSultaniah karangan Imam Shafie m/s106 Hadis diriwayat oleh Bukhari dari Ibnu `Abbas, Rasulullah saw bersabda ketika peristiwa Isra` (dan Miraj) ke Baitulmuqaddis, ....dan aku telah melihat pemandangan neraka itu yg mana selama ini aku tidak pernah lihat pemandangan ketika itu yg sgt menggerunkan, aku melihat lebih ramai penghuni neraka adalah perempuan2, Sahabat2 (r.anhum) telah berkata,`Dengan sebab apa ya Rasulullah (saw)`? Rasulullah saw bersabda,`Disebabkan kekufuran mereka (perempuan)`. Salah seorang mrk bertanya,`Adakah mereka (perempuan) kufur kepada Allah?` Rasulullah saw bersabda,` Mrk kufur kepada pergaulan dan kufur kpd pembaikan diri terhadap suami, jikalau sisuami telah melakukan kebaikan terhadap salah seorang isterinya sepenuh masa dan siisteri telah melihat akan suaminya sesuatu kekurangan dan berkata,`Aku tidak melihat sesuatu drpd mu kebaikan pun`.
    Dalam keadaan sekarang, mana mungkin suami dapat memenuhi kehendak2 isteri2nya, itupun jika sesuatu ucapan yg mengecilkan hati suaminya sudah cukup memasukkan isteri kedalam neraka tersebut. Jaga ucapan lidah! Wallahualam

    BalasPadam