Halaman

mutiara hati

i love ALLAH s.w.t

salam

welcome

welcome
Berjalanlah dgn penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia,sedekahkanlah satu senyuman walau dihatimu tak lagi mampu bertahan,belajarlah memaafkan walau dirimu terluka,berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran,hiduplah dalam IMAN walau hari dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada ALLAH SWT walau DIA tak kelihatan.Bukti kasihNYA,kita wujud didunia pinjaman ini..ucaplah ALHAMDULILLAH dgn penuh kesyukuran..

my banner

Rabu, 9 Jun 2010

cuti sekolah vs kenduri kahwin..



Firman Allah S.W.T. yang bermaksud :
“ Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikanNya di antara kamu (suami-isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir "
- Ar-Rum : Ayat 21


salam buat semua..smoga sihat sejahtera dan dalam redha ILAHI ya..lama sungguh mutiara tidak berkesempatan untuk mengemaskini blog ini..em seperti yang ramai ketahui..musim cuti sekolah telah tiba..seperti biasa jikalau musim-musim cuti ni, maka ramailah yg membuat majlis seperti perkahwinan dan sebagainya.. bulan jun ni mutiara banyak menerima jemputan ke majlis perkahwinan,pertunangan dari teman2 mutiara..dikesempatan ini mutiara mengucapkan ribuan terima kasih buat mereka yg sudi menjemput mutiara..selamat bertunang mutiara ucapkan pada sahabat mutiara Norisah muhammad..moga sampai ke jinjang pelamin.. selamat pengantin baru dan selamat melayari bahtera perkahwinan pula mutiara ucapkan buat siti norbaya dan pasangannya shairi,buat kak ulya dah pasangannya,buat sazlin dan psangannya fuad.. moga ikatan yg dibina kekal slamanya hingga akhir hayat..mutiara doakan moga kalian bahagia dunia dan akhirat..alam perkahwinan penuh dengan dugaan,cabaran dan tanggungjawab..maka layarilah ia dgn keikhlasan,kesabarabaran dan keimanan dihati..keimanan sangat penting dalam memastikan tahap kebahgiaan rumahtangga..tanpa iman didada perjalanan mengharungi kehidupan dan ujian rumahtangga akan sulit dan sukar..ingatlah ALLAH dalam setiap perkara yg ingin dilakukan..niatkan kerana ALLAH pasti semuanya akan selamat...insyaALLAH.. moga kalian bahagia ya... =)




“ Semoga Allah menghimpunkan yang terserak dari keduanya, memberkati mereka berdua dan kiranya Allah meningkatkan darjat keturunan mereka menjadi pembuka rahmat, sumber ilmu dan hikmah serta pemberi rasa aman bagi umat “
Doa Nabi Muhammad
pada hari pernikahan puterinya
Fatimah Azzahra dengan Ali bin Ali Talib




.. em dalam sibuk2 berbicara tentang majlis pkahwinan ni pula..mutiara ingin mrengucapkan selamat menjalani peperiksaan buat semua yg akan mendudukinya..terutama buat teman2 mutiara iaitu calon2 ACCA (The Association of chartered certified Accountants) dan calon2 CAT..moga dapat menjawab dgn mudah dan tenang ya.. moga kita semua berjaya dalam hidup dunia n akhirat...amieennn...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan